Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2015 11:07 - Боб чорба
Автор: to4ilka Категория: Рецепти   
Прочетен: 3970 Коментари: 4 Гласове:
3

Последна промяна: 27.06.2015 11:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Има вече нова реколта Добруджански боб!Аз случайно успях да се "докопам" до него и вече е направен и готов!Няма домакиня,която да не може да направи боб-чорба,сигурна съм,но да запиша черно на бяло и моя начин...Измивате го и накисвате от вечерта.  Сутринта със ставането първен туряте да заври...Изкипявате го,то се знае,ходейки напред-назад ,но той все още няма нищо,така,че...бива...Хвърляте първата вода,забърсвате печката измивате тенджерата и наново наливате вода колкото боб,толкова и малко повече водица...Веднага наливате олио няколко лъжици,надробявате на ситничко лук,моркови,зелена или червена чушчица и този път стойте там да не кипне,че вече ще бъде сложно почистването на печката!Като заври пак,оставете го на 2,дори на 1 и...можете да правите каквото ви е угодно!След известно време като го проверявате как е? може да го посолите-1 супена лъжица,вода не му доливайте,само в краен случай-например при пресоляване...След 1 час,час и половина,когато се очаква,че е готов,добавете му червен пипер 1 супена лъжица,домати от буркан на вкус,джоджен и дивисил за аромати и пак го оставете 10-15 минути да се съединят новите добавки.Изключвате го най-после,правите салатка,сиренце и каквото друго обичате и си похапвате!
image
image


Тагове:   боб чорба,


Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. donchevav - Ха, това е и моята рецепта - само не ...
27.06.2015 11:23
Ха, това е и моята рецепта - само не слагам червен пипер накрая - но ще пробвам! Аз лично много се гордея с тази рецепта - получих я на времето от една много възрастна жена от Балкана. Бях сигурна, че малко хора правят боб чорба така! Много е вкусен! Благодаря ти за червения пипер!
PS Благодаря ти и за рецептите с малини! Пробвах всички – и продължавам - ако Бог рече да запази реколтата. Благодаря ти, мила Галя! Поздрави!
цитирай
2. to4ilka - Здравей ,Вени,
27.06.2015 12:16
Отдавна никой не запържва бобецът при нас,всичко варим сурово надробено,чушчицата може и да бъде печена,обелена и после да я смачкаш с вилицата,но това всеки ще се досети и затова не съм го споменала...Относно сиропите от малини,много е важно да се сипва горещо доколкото може в сухи бирени бутилки и след като се запечатат да се сложат легнали в мазето да не взимат въздух,защото не се стерилизират...ако са много смачкани и презрели малините можеш да увеличиш захарта до 1,5 за да не стане ферментация случайно.Винаги съществува риск,дръж ги на студено!
цитирай
3. makont - Ох, а аз все си го правя на фурна.
29.06.2015 00:39
друго си е "гъст" боб. Моят съпруг му казва супрадин. Най-вкусното нещо на света. Усмивки!
цитирай
4. to4ilka - Хелоу,Маконт
29.06.2015 21:07
Много ми звучи чуждоземски прякорът ти,затова си позволявам такова обръщение,хареса ми сравнението "супрадин".Така приготвен бобецът е супер,и тук така го обичат,но аз съм го написала-това е "Боб меане"!Облизваш си пръстите,знае какво да обича мъжът ти!Поздрави,щом включвате фурната,правете го!Поздрав,поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: to4ilka
Категория: Рецепти
Прочетен: 532459
Постинги: 144
Коментари: 247
Гласове: 700
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930