Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.08.2011 17:15 - Лястовичките
Автор: virtu Категория: Музика   
Прочетен: 5260 Коментари: 10 Гласове:
38

Последна промяна: 12.08.2011 22:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

 

                    Не едно гнездо , а цяла колония ! Наредени под стряхата ! Долитат , отлитат , нямат мира !

Аз ги гледам и радост ме изпълва . Неуморните родители и малките непослушковци в гнездата . Колко са любопитни само ! И как ме изучават . Ужким аз изучавам техния полет , а път то те излизат по-любопитни от мен . Не знаех , че най-приятната мелодия била чуруликането на лястовичките ! Вече им различавам гласовете . През нощта морето реве . Сутрин в 5 започва едно мило гукане , не съм чувала нещо подобно през живота си . И след това Слънцето изгрява , за да ги види . И то иска да им се порадва .

Заставам на балкона . Майката лястовичка се стрелка към гнездото , държи червейче в човката си . В последния момент ме вижда и рязко се отклонява . И така няколко пъти . Отива до другите гнезда , празните , но не до своето. Милата , иска да скрие от мен , къде са нейните малки . Плаша се , че ще се умори и се махам от балкона. Наблюдавам ги зад пердетата. Най-после тя идва до своите гладни малки и ги храни .

Едните лястовичета вече полетяха . Само едно гнездо остана пълно с три любопитни мъничета , които ме гледат учудено с тъмните си очички . Ха ха ! Интересна ли съм ? Те са още малки и не са виждали още такъв дзвер .

 

Другите лястовички долитат до гнездото , цяло ято , залепят се за стената / как го правят ?/, чуруликат. Ясно е , че приканват приятелчетата си да полетят .

 

Дойде бурята и страшно забуча морето . Проливен дъжд ни заля .

На сутринта намирам едното лястовиче паднало на терасата , замръзнало и мокро . Внасяме го вътре , сушим го със сешуара . То се опитва да полети . Още са му слаби крилата .

Чакам да изгрее Слънцето , да стопли Земята и ще го поставим на перваза .

Дано полети ! Иначе долу го чака един малък , сладък и глупав пинчер , като нищо ще иска да ни го донесе като плячка . И тогава какво ? Да помоля хазяина да не пуска пинчера навън , докато лястовичето полети ! Това е най-любопитното и най-сладкото лястовиче ! Не можем да рискуваме !

 

Ех , миличко , дано да имаш късмет да прелетиш океана !

А догодина , като дойдеш да свиеш свое гнездо и да отгледаш своите малки , дали ще ме познаеш?

Аз тебе – със сигурност. По сладките тъмни очички ! 

"Rondine al nido"
music: Vincenzo De Crescenzo,
lyrics: Vincenzo De Crescenzo
year: 1920
Text:
Sotto la gronda della torre antica
Una rondine amica,
Allo sbocciar del mandorlo и tornata.
Ritorna tutti gli anni,
Sempre alla stessa data,
Monti e mare essa varca per tornar.
Solo amore
Quando fugge e va lontano
Speri invano
Ma non torna piщ,
Speri invano
Ma non torna piщ.

Nella penombra dolce della sera
Passa la primavera.
Cinguettano le rondini nel volo,
Ebbre di luce e d"aria.
Ed io son triste e solo;
Monti e mare tu non varchi per tornar.
Mia piccina,
Fosti tutta la mia vita;
Sei fuggita
E non torni piщ.
Sei fuggita
E non torni piщ. 










Тагове:   лястовичето,


Гласувай:
38



Следващ постинг
Предишен постинг

1. makont - Много красиво!
12.08.2011 17:29
Невероятни създания са. И ние имаме при свекърва ми под стряхата на лятната къща. Дори сядаме да се храним под асмата, когато сме там, за да не им пречим, те наистина се страхуват от нас,и в същото време не се страхуват. Хубав уикенд!
цитирай
2. mt46 - Поздрав!
12.08.2011 17:50
И при мен има лястовици... За 1 седмица си изградиха гнездо точно над вратата... Малкото скоро се научи да лети... Не знам защо се заселиха у нас - навярно обичат да са близо до хората... :))
цитирай
3. alhimik1 - хубаво...:)
12.08.2011 18:32
вирту, имаш усета
Док
цитирай
4. magnoliya - Ех,
12.08.2011 21:32
много хубаво си описала преживяванията си с лястовичките! Не зная дали има човек, който да не им се радва.
Приятно ми е, че ми припомни и за "нашите" лястовички, които всяка година идваха за да си направят гнездо и да отгледат малките си там. Последният път намерих гнездото им заедно с малките паднало в една от саксиите ми. Не ги безпокояхме и майката си ги отгледа там докато отлетяха. Но повече не се върнаха на същото място да правят гнездо.
цитирай
5. neprosvet - Много хубаво разказче!
12.08.2011 21:59
Казват, че лястовичките гнездят под стряхите на добрите хора.
Поздрави и хубави почивни дни под акомпанимента на лястовичите песни, virtu!:)))
цитирай
6. bigbro - Привет!
12.08.2011 22:08
Лястовичките се връщат и със сигурност помнят доброто. Не на всяка къща има гнездо, те си знаят....
цитирай
7. vahisht - Какво е стряха без лястовиче гдездо...
13.08.2011 10:29
...това е като цигулка без струни!
Преди много години, бях срещнал интересен материал относно лястовичките от един известен чешки орнитолог, който в продължение на около 30г. беше изследвал прелетните птици в това число и лястовичките.Той беше написал, че песните, когато гнездят и отглеждат малките си, коренно се различават от песните които изпълняват в Северна Африка."Там по родните си места те сякаш пееха със сърцата си"...

ПОД НАШАТА СТРЯХА

Под наш'та стряха лястовичка
във гнездо живей
и всяка сутрин слушам аз
как чурулика пей
и всяка сутрин слушам аз
как чурулика пей:
Чурулик, чурулик, чурулик
чурулик, чурулик.

На свойте мили мънички деца
разказва тя
за въздух, за лъчи пустинни,
там накрай света,
за въздух, за лъчи пустинни,
там накрай света:
Чурулик, чурулик, чурулик
чурулик, чурулик.

Разказва им, че там, на юг,
тече реката Нил
и в нея тя веднъж видяла
страшен крокодил
и в нея тя веднъж видяла
страшен крокодил:
Чурулик, чурулик, чурулик
чурулик, чурулик.

Поздравления за прекрасния материал! :)
цитирай
8. kometapg - Много познато усещане. И аз тази ...
13.08.2011 14:38
Много познато усещане. И аз тази година наблюдавах едно симпатично лястовиче семейство! Страхотни създания са-неуморни и любопитни! Поздрави!:)
цитирай
9. alexs - Трябваше една снимка да им направиш ...
13.08.2011 14:39
Трябваше една снимка да им направиш и да я публикуваш аз вчера правих снимка на едно лястовиче гнездо с малки!
Приятен и хубав ден!
цитирай
10. enjoy6 - Много мило и гальовно усещане към света!:)
14.08.2011 18:20
Поздрави и прекрасни морски преживявания!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: virtu
Категория: Тя и той
Прочетен: 1938068
Постинги: 1141
Коментари: 1583
Гласове: 9341
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930