Постинг
08.02.2011 15:19 -
7 начина на увеличим площта на градината - първи начин
Автор: ljuboznatelna
Категория: Хоби
Прочетен: 4002 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 05.05.2014 22:04
Прочетен: 4002 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 05.05.2014 22:04
Първи начин - цвят
Опитайте у дома да направите експеримент. Вземете едно светло жълто парче плат и друго тъмносиньо, и покрийте с тях две еднакви по размер маси. Вие веднага ще видите, че вашиге еднакви маси променят размера си. Жълтия цвят повдига и разширява, а краищата на синия ще са рязко очертани и той ще ви се стори по-малък. Струва ли си да свивате своята градина, като я покриете с тъмен килим? Или е по-добре малките площи да покрием с жълта покривка?
Принципно казаното по-горе се отнася не само за жълтия и синия цвят, но и изобщо за светлите и тъмни цветове. Често чуваме "Бялото ни прави по-пълни, черното по-слаби". В дадения случай бялото е всичко светло, а черното - всичко тъмно. Всъщност тъмното не стеснява, а очертава рязко границите, а светлото ги размива.
Изображенията имат една и съща площ, но визуално ни се струват различни.
Тук е изобразена една и съща пътечка с една и съща дължина.Но в първия случай тя изсветлява в далечината, а във втория - потъмнява. това изменя възприятиетао за дължина на самата пътечка.Във втория случай ни се струва по-къса.
Същия принцип използваме при засажданията. В съветско време често можеше да бъде видяна алея, засадена от двете страни с люляк. Алеята започваше със светли - чисто бели, нежно розови, светло сини , след това преминаваше в розови и маджента, и свършваше с тъмни - бордо и наситено лилави. Когато човек попаднеше в алеята от светлата й страна и гледаше в тъмната, дължината на алеята му се струваше по-малка. Но ако преминеше от другата страна, алеята сякаш увеличаваше дължината си. В класическото проектиране това се нарича "въздушна перспектива" Използвайки законите й, можем да постигнем желания ефект използвайки например делфиниуми, разполагайки ги от чисто бели към светло сини към кобалтово сини, или сортове флокс от бели и розови към наситено малинови.
Интересно въздействие имат не само тъмните и светлите, но топлите и студени цветове. топлите - жълто и оранжево - винаги ни се струват по-близо от студените - синьо и светло синьо.и ако край оградата расте пурпурно червен берберис и сребърна ела, то елата ще ни се струва по-далече от бербериса. А ако реално ги поместим така - червеното по-близо от сребристото - то описаната ситуация ще се засили.
Дадения пример се отнася не само за растенията, но и за цветовете на оградата и дома, и др.
Александър Сапелин
Карта на блога
Опитайте у дома да направите експеримент. Вземете едно светло жълто парче плат и друго тъмносиньо, и покрийте с тях две еднакви по размер маси. Вие веднага ще видите, че вашиге еднакви маси променят размера си. Жълтия цвят повдига и разширява, а краищата на синия ще са рязко очертани и той ще ви се стори по-малък. Струва ли си да свивате своята градина, като я покриете с тъмен килим? Или е по-добре малките площи да покрием с жълта покривка?
Принципно казаното по-горе се отнася не само за жълтия и синия цвят, но и изобщо за светлите и тъмни цветове. Често чуваме "Бялото ни прави по-пълни, черното по-слаби". В дадения случай бялото е всичко светло, а черното - всичко тъмно. Всъщност тъмното не стеснява, а очертава рязко границите, а светлото ги размива.
Изображенията имат една и съща площ, но визуално ни се струват различни.
Тук е изобразена една и съща пътечка с една и съща дължина.Но в първия случай тя изсветлява в далечината, а във втория - потъмнява. това изменя възприятиетао за дължина на самата пътечка.Във втория случай ни се струва по-къса.
Същия принцип използваме при засажданията. В съветско време често можеше да бъде видяна алея, засадена от двете страни с люляк. Алеята започваше със светли - чисто бели, нежно розови, светло сини , след това преминаваше в розови и маджента, и свършваше с тъмни - бордо и наситено лилави. Когато човек попаднеше в алеята от светлата й страна и гледаше в тъмната, дължината на алеята му се струваше по-малка. Но ако преминеше от другата страна, алеята сякаш увеличаваше дължината си. В класическото проектиране това се нарича "въздушна перспектива" Използвайки законите й, можем да постигнем желания ефект използвайки например делфиниуми, разполагайки ги от чисто бели към светло сини към кобалтово сини, или сортове флокс от бели и розови към наситено малинови.
Интересно въздействие имат не само тъмните и светлите, но топлите и студени цветове. топлите - жълто и оранжево - винаги ни се струват по-близо от студените - синьо и светло синьо.и ако край оградата расте пурпурно червен берберис и сребърна ела, то елата ще ни се струва по-далече от бербериса. А ако реално ги поместим така - червеното по-близо от сребристото - то описаната ситуация ще се засили.
Дадения пример се отнася не само за растенията, но и за цветовете на оградата и дома, и др.
Александър Сапелин
Карта на блога
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари
Търсене
За този блог
Гласове: 275
Блогрол
1. Съдържание на този блог по категории
2. Композиции иглолистни дървета
3. Изисквания на иглолистните растения към слънце, поливане и почва
4. Подробен списък на растения със снимки
5. Онлайн енциклопедия на градинските растения
6. Енциклопедия на розите
7. Клематиси
8. Форум HobbyKafe
9. Форуми за цветя FlowersNet.info
10. Багрене с природни багрила
2. Композиции иглолистни дървета
3. Изисквания на иглолистните растения към слънце, поливане и почва
4. Подробен списък на растения със снимки
5. Онлайн енциклопедия на градинските растения
6. Енциклопедия на розите
7. Клематиси
8. Форум HobbyKafe
9. Форуми за цветя FlowersNet.info
10. Багрене с природни багрила